• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Hur många SMS-lån har du?

Hur många SMS-lån har du?

  • 1-3

    Röster: 4 9.1%
  • 4-6

    Röster: 8 18.2%
  • 7-10

    Röster: 8 18.2%
  • 11-15

    Röster: 7 15.9%
  • 16+ stycken. Berätta gärna omständigheterna.

    Röster: 12 27.3%
  • 0 / Annat.

    Röster: 5 11.4%

  • Totalt antal röstare
    44
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Och vad får dig att tro att du kommer klara dig undan utanför sverige?
Finns de som bott i olika världsdelar där sedan inkasso och kronofogde hittat dom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag har så mycket skulder att jag är körd i sverige. 150.000 hos krono och 100.000 som bara ligger och tickar hos olika inkasso.

tänker aldrig betala tillbaka utan jag lever på bidrag, jobbar svart och sparar för att kunna flytta till sydamerika om nåt år. hoohoh

Det är sådana som du som förstör för oss andra vi som gör allt för att bli av med våra skulder.
Du bara utnyttjar systemet och gör det svårare för oss som försöker bli av med skulderna.
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Och vad får dig att tro att du kommer klara dig undan utanför sverige?
Finns de som bott i olika världsdelar där sedan inkasso och kronofogde hittat dom.

hahaha, i europa har kronofogden lite makt men i sydamerika och asien har de inga som helst befogenheter.

Det är sådana som du som förstör för oss andra vi som gör allt för att bli av med våra skulder.
Du bara utnyttjar systemet och gör det svårare för oss som försöker bli av med skulderna.

jag har blivit överkörd för många gånger nu och även min familj av staten och andra jävla instanser. hela sverige kan dra åt helvete, alla pengar går till invandringen trots att det knappt finns några jobb och annat skit, bara mjölka så mycket det går nu, sen drar jag. tänker inte betala en krona men det är mitt val. inget ni behöver stödja.
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Aldrig mer

Jag försökte länge få ett samlingslån för att lösa smslån och några blanco men levde månad för månad med förlängningsavgifter, lån för att lösa lån och letande efter nya aktörer... lärde mig att inkasso visserligen betyder en liten slant till att betala men på det stora hela köpte jag mig ju lite mer tid så att jag kunde betala in något annat... eller fixa ett nytt lån.. eller....
FY FAN vilket jävla kaos, vilken ångest...

Jag kunde in mina vildaste drömmar aldrig tro att jag hade så stora skulder på bara smslån... över 200t... är det ens möjligt? Jag hade fakturor från företag jag knappt hört talas om... stress och panik gjorde ju att jag i slutet av månaden lånade från allt och alla...

Nu har min bästa vän ställt upp på ett samlingslån till mig, jag trodde ju i min enfald att 150t skulle räcka till både smslån och några blanco MEN det täcker inte ens smslånen... däremot köper det mig en bra stunds sinnesfrid och en liten möjlighet att komma ifatt. Bara det att efter "normala" räkningar ha avbetalningar och riktiga lån istället för kvartalslån dit, förlängningsavgifter dit etc.. gör att jag har lite hopp. Har inte gjort klart med alla smslån riktigt ännu men har en plan och framför allt... jag har inte tagit några nya!!!

Men utan min vän hade jag.. ja jag vet inte... nu när jag äntligen räknat ihop allt så ser jag bara en enda utväg och det börjar på Krono... jag kom undan precis i allra allra sista microsekund... Jag är ofta inne här och läser och jag håller tummarna för er alla att ni med kan få en sådan här chans. Tänk om fler kunde få samlingslån och räta upp ekonomin. Storbankerna fattar inte vad de gör mot oss vanliga människor... eller vet de det? Väntar de bara på chansen att få hugga klorna i våra hus? Ja jag vet inte... men önskar alla här inne en ärlig chans att komma ifrån det här. Kram på er!
 

Moh

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 September 2012
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hos mig ser det inte så ljust ut, har varit arbetslös i nästan 2,5 år nu och har 240k hos KF, mest sms lån och mitt LO-lån hos min bank gick dit då dom vägrade att ge mig amorteringsfritt i några månader. Hade haft det i 3 månader men kunde inte börja amortera igen så ville fortsätta men det vägrade dom så 130k las till på skulden och jag blev stämplad hos bankerna i 5 år efter att skulden är betald.

Har sökt om skuldsanering men fick svar att skulden mins måste vara 4 år gammal eller minst på 400k för att jag skulle få någon hjälp.

Sjukt är vad det är.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag har sms lån ca 30k
+ 20k hos lendo
+40k hos swedbank

allt är tips fotbol,hockey,

jag fick en vinst på 150k men betalade aldrig lånerna utan stsade 10k / dag
 

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Jag har som kanske som tur är 0 smslån, såvida inte cash2you + cashbuddy räknas dit, där har jag 15 000 x 2 i lån

Dock har jag tyvärr struntat i min ekonomi allt för länge. Är 33 år och har haft anmärkning hos krono sedan jag var 23, detta då jag började strunta i csn återbetalningarna då jag inte hade råd med dessa vid den tidpunkten. 2009 kom droppen på depressionen då jag mer eller mindre använde all post som välkomstmatta innanför dörren, dvs jag öppnade inte ens breven. Till slut blev jag även vräkt då hyran började missas och detta mest pga slarv och depression.

2010 kom vändpunkten med nytt fast jobb som jag gillar. utmätning på lönen på 10k i månaden gjorde även att jag blev på pappret helt skuldfri från krono 2011 och nu har jag endast 1 bet anmärkning kvar som försvinner i okt senare iår.

Har alltid blivit nekad sms lån direkt trots att jag numera har en årsinkomst på drygt 400k / år detta pga alla bet anmärkningar vilket kanske är bra, nu har jag som sagt 2 lån på 30k tot samt 50k lån hos familj som betalas av månadsvis.

Vad ska jag göra i okt med bra "kreditvärdighet" för första gången på 10 år då? Jo ta ett lån på 200k blanco... Kanske låter vansinne men är inneboende hos min far vilket jag inte vill vara allt för länge till. Dock är man givetvis mer skötsam nu och mer ordentlig med räkningar och ska bli otroligt skönt att komma bort från alla anmärkningar
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har som kanske som tur är 0 smslån, såvida inte cash2you + cashbuddy räknas dit, där har jag 15 000 x 2 i lån

Dock har jag tyvärr struntat i min ekonomi allt för länge. Är 33 år och har haft anmärkning hos krono sedan jag var 23, detta då jag började strunta i csn återbetalningarna då jag inte hade råd med dessa vid den tidpunkten. 2009 kom droppen på depressionen då jag mer eller mindre använde all post som välkomstmatta innanför dörren, dvs jag öppnade inte ens breven. Till slut blev jag även vräkt då hyran började missas och detta mest pga slarv och depression.

2010 kom vändpunkten med nytt fast jobb som jag gillar. utmätning på lönen på 10k i månaden gjorde även att jag blev på pappret helt skuldfri från krono 2011 och nu har jag endast 1 bet anmärkning kvar som försvinner i okt senare iår.

Har alltid blivit nekad sms lån direkt trots att jag numera har en årsinkomst på drygt 400k / år detta pga alla bet anmärkningar vilket kanske är bra, nu har jag som sagt 2 lån på 30k tot samt 50k lån hos familj som betalas av månadsvis.

Vad ska jag göra i okt med bra "kreditvärdighet" för första gången på 10 år då? Jo ta ett lån på 200k blanco... Kanske låter vansinne men är inneboende hos min far vilket jag inte vill vara allt för länge till. Dock är man givetvis mer skötsam nu och mer ordentlig med räkningar och ska bli otroligt skönt att komma bort från alla anmärkningar



Ta inga nya lån. Spara upp ett kapital istället. Precis som du har jag tagit mig upp ur den värsta skiten. Har klarat mig från anmärkningar trots 40 förelägganden från KFM. Det som gör mest ont är alla de man svikit under åren. Jag kommer aldrig mer att ta ett lån. Jag hatar SMS bolagen och kreditkortsföretagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp